حموم ِ زنونه

شعبه ی جدید حموم ِ زنونه

حموم ِ زنونه

شعبه ی جدید حموم ِ زنونه

قاب کردن دوباره ی خودم

نزدیک دو ماهه که به دنبال پروژه ی کلنگ زدن مزون از تماااااااااااااااااااااااااااااااااااام برنامه های زندگیم عقب افتادم . یه جورایی  چند جلسه ی اول کلاسها با دهانی که بی موقع باز می شد و اسکیس هایی که ارائه می نمودیم توقع استادم رو زیادی بالا بردم و کم کم ایشون توهم برداشته که با نابغه ای در این عرصه مواجه شده و حالا دیگه یه انتظاراتی از این نوآموز هنر طراحی دوخت داره که اشک  ندامتم در اومده . واقعا همه ی اوقات شبانه روزم صرف این کار شده ، صد البته که هر بخشش یه لذت خاصی برام داره به ویژه ترفندهایی که منجر به برطرف کردن ایرادهای اندامی میشه . راستش رو بگم بعد از آشنایی با این مبحث چشم چرون شدم ، همین جور دارم ملتی که تو خیابون راه میرن برانداز می کنم که آهان این باسنش بزرگه باید فلان کار و فلان کار رو روی الگو براش کرد و فلان طرح و فلان مدل رو بهش پیشنهاد کرد ، فلان برش رو به فلان جای لباسش داد تا اندامش متناسب و لباسش فیت تن در بیاد . خلاصه که با فرم های مختلف اندام آدمها عشق بازی کاغذی می کنم . از تبعات تعلیم و تعلم در این حوزه ، دقت در نحوه ی راه رفتن ، نشستن ، فیگور تکیه دادن و زیر ذره بین بردن خودمم بوده و هست . 

باور کردنش سخته که همین عادت هر لحظه که موقع ایستادن و راه رفتن وزنم رو بیشتر به سمت لبه ی خارجی کف پام تکیه میدم روی نحوه ی خواب ِ لباس توی تنم تاثیر داره و باید یه طراح خوب هم این نکته رو درنگاه اول شکار کنه و هم اینکه برای طراحی لباس اون رو برطرف کنه !!!

غرق شدن تو دنیای طرح و رنگ  و پرسه زدن تو پارچه فروشی ها برای تقویت پارچه شناسی و تلفیق و ترکیب جنس های مختلف هم لذت بخشه و هم وقت گیر و خسته کننده ... اما خب تو چند ماه اخیر تفریح من بوده 

خب این یه چکیده ای بود از وضعیت زندگی من از زمانی که مسیر کارم رو تغییر دادم ، اصل داستان خیلی خیلی جدی تر و دشوارتر از این حرف ها بود ، و در نتیجه تمام ابعاد زندگی من رو تحت تاثیر قرار داد و یکی از موضوعاتی که تحت الشعاع قرار گرفت رسیدگی به خودم بود . از استراحت و کم خوابی و به هم ریختن برنامه ی غذاییم تا رسیدگی به پوستم و ورزش و سر و ریختم توی مهمونی ها .

الان دیگه برنامه هام به اون مرحله ای رسیده  که پروژه ی تابستونم رو به سرانجام رسوندم و به اون هدفی که برای خودم مشخص کرده بودم تمام و کمال رسیدم بنابراین تا مرحله ی بعدی کار که توی پاییز قراره اجرا بشه فرصت دارم که در کنار کلاس ها و تمرین هام دوباره دوستی با دلاک رو از سر بگیرم  . خب درد کمبود وقت و خستگی که اپیدمیه ، نشستم ساعت های شبانه روزم رو بررسی کردم ببینم کجا وقت آزاد دارم ، دیدم بین ساعت کاری تایم های زیادی ممکنه پیش بیاد که من نیم ساعت وقت مرده داشته باشم ، وقتی رو که باقی همکاران به تلفن های خانوادگی یا گپ زدن های بی انتها با همدیگه یا خیلی وقت ها دراز کشیدن توی نمازخونه یا کش دادن وقت ناهار و هر کس به سلیقه ی خودش می گذرونه ، تصمیم گرفتم از باشگاه کنار محل کارم استفاده کنم ، رفتم صحبت کردم که من تایم دقیق و مشخصی نمی تونم بیام ، یا کلاس خاصی نمی تونم ثبت کنم چون برنامه ام مشخص نیست ، فقط میخوام هر وقت شد و تونستم بیام نیم ساعت از تردمیل و دستگاه ها استفاده کنم و بدو بدو برم ! خیلی راحت قبول کردن ! که البته اگر قبول هم نمی کردن من بنا داشتم همون نیم ساعت رو به پارک پشت شرکت یا حتا اگر نشد همون پیاده روی تند تو کوچه های دور و بر شرکت هم پناه ببرم . 

بعد دیدم وسط روز به دفعات پیش میاد که بقیه همکارها دنبال یه کاری ، نامه ای ، پرونده ای برن طبقات دیگه و تو فرصت انجام شدن کارشون مثلا ده دقیقه - یه ربع بشینن با همکارهای اون طبقه به گپ زدن و چاق سلامتی ! خب من همون زمان رو می تونم بذارم برای یه مسواک کردن اصولی بین روز ( که هیچوقت این کار رو تو زندگیم وسط روز انجام ندادم ) یا برداشتن چهار تا تار موی اضافی زیر ابروم ، یا سر حوصله کرم های روزم رو بزنم  یا همون پشت میز کار وسط گزارش گرفتن ها دو تا نرمش کششی بالاتنه انجام بدم . واکس زدن به کفشم 

برای تغذیه ی بهتر و اضافه کردن جیره های غذایی سالم به کشوی میزم هم باید برنامه ریزی کنم .

شما چه برنامه ی ده دقیقه ای برای رسیدگی به دلاک  پیشنهاد دارین که تو محیط کار قابل اجرا باشه ؟

نظرات 21 + ارسال نظر
شاد چهارشنبه 28 مرداد 1394 ساعت 21:21

آره اتفاقا یکی از سوالات ذهنم دقیقا همینه که چه مانتویی باعث میشه اندام آدم خوب به نظر برسه؟ من هر مانتویی پرو می کنم یه جوریه که منو شکل گلابی می کنه ینی بالاتنه رو کوچیک و پایین تنه رو بزرگ و ناموزون می کنه!

شاد عزیز تو فقط به من گفتی قد بلند و کشیده داری در مورد اندامت اینکه کدوم قسمت ها برجستگی اضافه داره نگفتی . خوووو اینطوری نمی تونم نظری بدم
و بعد اینکه مانتو رو برای چه مصرفی میخوای ؟ سرکار ؟ دانشگاه ؟ مهمونی ؟

شاد سه‌شنبه 27 مرداد 1394 ساعت 01:33

سلام دلاک جان! ببین این نقاشیو من مانتوهای عین این خیلی دوست دارم!
http://s6.picofile.com/file/8206644518/Sketch160133232_1.jpg

البته جسارت به هنر شما نباشه ولی اون عکسای اینستاگرام همه شون خیلی مانتوهای مهمونیانه ای هستن و به نظرم برا دانشگاه خیلی اشرافی هستن! یا حداقل من روم نمیشه تو دانشگاه اونارو بپوشم(البته آدم حیفیشم میاد مانتوی اثر هنری رو تو دانشگاه بپوشه!)
خلاصه که یه روزی که خیلی پولدار شدم ان شاالله میام و یه خرید حسابی ازت می کنم :-) ولی دیگه هر جا از هر لباسی خوشم بیاد یاد شما می افتم چون تنها طراح لباسی هستی که می شناسم!

عزیزم مدل مانتو رو دیدم یادمه که گفتی قدت خیلی بلنده با این حساب مانتوی خیلی ساده و بلند بهت نمیاد .
وقتی اندامت خوب و زیباست بهتره که مدلهایی بپوشی که زیبایی اندامت رو درخشانتر کنه . البته تو برای دانشگاه میخوای . می تونی یه مدل ساده از تو بازار انتخاب کنی و بعد برای مهمونی و مجلسی سفارش بدی ...
من هم همه جوره در خدمتم

شاد شنبه 24 مرداد 1394 ساعت 22:18 http://itsforme.blogsky.com

سلام
شما تهرانی؟
من تازه با وبلاگتون آشنا شدم
تابسونی بیکارم اگر تهرانی میشه وقتی میری پارچه می بینی منم بیام به عنوان دستیار؟!(یا کلا دستیار در هر موردی لازم دارین!) چقد دلم میخاد زودتر بیام از فروشگاهتون خرید کنم چون من خیلی حساسم رو لباس که خوب تو تنم وایسه رنگش قشنگ باشه دو منظوره باشه(ینی هم بشه تو دانشگاه پوشید هم مهمونی) جلف نباشه کوتاه نباشه (چون من قدم بلنده و آستین همه ی مانتوها برام کوتاهه) و ...!! همه ی این ایتما رو که بخام لحاظ کنم هیچی نمی تونم بخرم ولی به نظر می رسه شما خیلی دقت می کنی و به همه ی اینا فکر شده. اون روزی که بیام تو مزون شما(مزون دقیقا چیه؟! من تا حالا فک می کردم فقط برا لباس عروسه :دی) فقط میخاد ببینم کدوم مانتو به دلم میشینه و بخرم ببرم!! چه راحت :-) ینی میشه؟!
از آشنایی با شما خوشحالم

دوست عزیز و خوبم اولا که از لطفت ممنونم . دوما اینکه توی اینستا گرام برای سفارش می تونی کامنت بذاری .
مزون به جایی گفته میشه که کار دوخته شده رو نمایش میدن . کارگاه خیاطی جای دیگه ای هست و محل ارائه اش هم مزونه . من هنوز نه کارگاه دارم چون تو خونه خیاطی می کنم و نه مزون . فقط پیج اینستا رو دارم . ایشاالا کار که توسعه پیدا کنه حتما به فکر جا هستم از شما هم به عنوان مشاور کمک می گیرم با افتخار !
راستی تا حالا دادی برات لباس بدوزن ؟ توی کار شخصی دوزی چون لباس مختص برای شما دوخته میشه دیگه این مشکل ( قد آستین ) رو نداری !
مدل ها رو توی اینستا ببین بعد من در خدمتم

لیمو شیرین جمعه 23 مرداد 1394 ساعت 14:54

سلام دلاک عزیزم،خیلی خوشحالم که تو هم مثل من میخوای از اوقات مرده ات استفاده کنی....
1_تمرکز روی تنفس و ریلکس کردن ده دقیقه ای!
2_چند تا لغت زبان یا مرور یه مطلبی که لازم داری.
3_ لاک که بالا گفتن هم خوبه
4_ برنامه باقی روزتو بچین.
5_ دستور غذایی که میخوای رو سرچ کن یا کارهای کوتاه نتی.
6_ کتاب pdf بخون.یا الکترونیک.این یکی همیشه واسه من مفیده.
7_من به مشکلاتم فکر میکنم و راه حل واسشون مینویسم...تو همون مدت های کوتاه! فک کن
8_یه دمنوش آرامبخش بنوش.
9_تلفنای احوالپرسیتو بزار تو اون مواقع انجام بده.
10_راستی سیبیل رو میشه با کرم موبر ویت پوست حساس برداری5 دقیقه ای و اصلا قرمز هم نمیشه!!!واسه من جواب میده،من که پوستم سفیده و نازززززک.
11_فعلا همینا یادم میاد

مرسی لیموی خیلی شیرین
اگه کارفماها بدونن از دست من به دلیل ترویج سنت از زیر کار درویی شکایت می کنن

آزاده چهارشنبه 21 مرداد 1394 ساعت 14:40

یعنی عاشقتم دربست!
این وسط دو دقیقه هم وقت بذار اسفند دود کن برای خودت مادر
میبوسمت

از محبتت ممنونم . برای داشتن دوستهای خوبم باید اسفند دود کنم

عاصی چهارشنبه 21 مرداد 1394 ساعت 09:17

دلاک جونم. چه خوبه که وقتتو اینجوری تنظیم کردی. من عاشق گل و گیاهم. پشت پنجره ی سالنی که اتاقمون توشه یه عالمه گلدون چیدم. وقتهایی در روز میرم به برگهاشون دست میکشم و زیر لب با صدای خیلی خیلی کم آواز میخونم. انقدر حس خوبی میده که نگووووو
همیشه قرص آهن مولتی ویتامین و لیمو ترش ریز (که الآن فصلشه) توی کشوی میز من هست. میدونی که ویتامین ث چقدر برای شادابی پوستت خوبه؟! ازش غافل نشیا!
من کتاب صوتی هم داشتم توی گوشیم. وقتهای بیکاری ده دقیقه کتاب گوش میدادم. ولی برام هدفون رو ممنوع کردن!!
تازه میدونی که من محل کارم نزدیک امامزاده س؟! یه وقتایی فقط میرم اونجا. همون نیم ساعت طول میکشه... با اینکه اعتقادات مذهبی ندارم ولی حس خوبی میده بهم! تازه پیاده روی هم هست...

وای عاصی من لیموترش دوست ندارم کلن ترشیجات دوست نمی دارم ولی باید خودم رو مجبور کنم
امامزاده هم رفتی به جای من دعا کن . آی عجب جای اداره تون از نظر موقعیت رستورانی خوبه . آی خوبه .

الی دوشنبه 19 مرداد 1394 ساعت 15:35

منم مثل شما شاغلم و کارمند و این کارو رانجام میدم
یوگای صورت
مسوال زدن با حوصله
شونه موها
داستان کوتاه انگلیسی
سوهان کشیدن به ناخن ها و...( خدایی این یه کارو فقط تو سرکار انجام میدم)
ابرو برداشتن و اون یکی هم که چهارشنبه ها
کرم دست و ناخن و....
بازم یادم اومد میگم بهت خوشگل خانوم

وای یوگای صورت محشر بوداااااااااااااااااااااااااا میگی از چه روشی یا چه سایتی تمرین ها رو برداشتی ؟
تو هم اهل اون یکی سرکار هستی ؟

اطهره دوشنبه 19 مرداد 1394 ساعت 13:01

مرسی...واقعا تو دوستی نمونه ای

خواهش می کنم . راستی خوش بگذره خوشگل خانم

اطهره دوشنبه 19 مرداد 1394 ساعت 12:57

سلام مجدد
دلاک عزیز لباس مجلسی به رنگ بژ خریدم...میخواستم ببینم رنگ شالی که حالا بخواد واسه مبادا همرام باشه تو مراسم مختلط چه رنگی باشه بهتره...بازم تشکر از اظهار نظرت

اگه کل لباست بژه کرم روشن برای شالی که شاید چند لحظه روش بندازی خوبه

اطهره دوشنبه 19 مرداد 1394 ساعت 09:29

سلام عزیزم.لطف میکنی بهم پیشنهاد بدی که رنگ بژ رو با چه رنگی میشه ست کرد...کمک بزرگی بهم میکنی..گفتم نظر خانوم خوش سلیقه ای مثل شما رو هم بدونم..ممنون

اطهره جان بژ هم با مشکی ست میشه هم با سفید . با مشکی رسمی تره و با سفید شیک تر و جوون پسند تر . بستگی داره برای چه کاربردی بخوای با ترکیب شکلاتی و کرم هم چیز خوبی در میاد

ظریف یکشنبه 18 مرداد 1394 ساعت 18:54

زیبای مهربون سلام
خوشحالم که خوشحالی، این روزها آرامش از نوشته هات می باره هر چند در مورد شلوغی و بی وقتی حرف می زنی اما ذهنت آرومه
از این بابت خدا رو شکر و امید که این آرامش برای تو و آقای خواستگار همیشگی و پا بر جا باشه
منم از این وقتهای مرده زیاد دارم چون توی یه کلینیک صندوقدار هستم و خوب از زمانی که بیماران رو در ابتدای کار پذیرش می کنم تا زمانی که برای تسویه حساب نهایی برگردن وقت خالی دارم با این تفاوت که نمی تونم محل کارم رو ترک کنم و چون تمام کلینیک با دوربین مدار بسته کنترل می شه امکان انجام جنگولک بازی رو هم ندارم متاسفانه
من وقتم رو با خوندن کتاب پر می کنم نوشته بودی که اجازه بردن کتاب و روزنامه به شرکت رو ندارین
کتابهای pdf چطور
امکان استفاده از اون هم نیست
به شخصه یه عالمه کتاب الکترونیکی دارم که اگه دوست داشته باشی حاضرم با کمال میل در اختیارت قرار بدم
این مجموعه شامل همه چیزه
رمان کتابهای تاریخی و ...
خوشبختیت مستدام

الهیییییییییییییییییییییییییییی مرسی چقدر تو ماهی عزیزم .
متشکرم از لطفت اما ترجیح میدم کتاب الکترونیکی نخونم چون به اندازه کافی از دو بعد ازظهر به بعد چشمهام قرمززززززززززززز و سوزناک میشه از بس کله ام تو کامپیوتره
ولی برای تو که کارت خیلی تنوع نداره خیلی راهکار مناسبیه . من فقط باید از پشت میزم بلند شم تا وقتم آزاد باشه وگرنه تا وقتی نشستم خیلی جای مانور ندارم

نرگس یکشنبه 18 مرداد 1394 ساعت 15:20 http://azargan.persianblog.ir

من فقط میتونم کتاب بخوانم وبه وبلاگم سر بزنم وگاهی که تنها باشم به دوستانم زنگ بزنم .راستی دلاک جون اگر از این فنرهای ارایشگاهی بگیری می تونی سیبیل هات رو برداری

اوهوم ... قرمززززززززززززززززززززی بعدش رو کجای دلم بذارم ؟هاهاها اگه مدیرهامون بدونن

پروانه یکشنبه 18 مرداد 1394 ساعت 14:14 http://margazideh.blogsky.com/

من یه دفتر دارم و تو این ساعتا توش طراحی می کنم واسه خودم
خط های بی هدفی که گاهی هدفمند میشن
گاهی هم یک موضوع خفن پیدا میکنم و با سرچ های گوگلی تهشو در میارم
تمیز کردن کیفم هم گاهی
امروزم تو توالت شرکت لاک زدم

خب عزیزم تو هنرمندی همین خط خطی ها ایده های بکر به ذهنت میاره .
همیشه شاد باشی و موفق

بی نام یکشنبه 18 مرداد 1394 ساعت 13:23

سلام خوب هستی راست حسینی بگو از این زندگیت راضی هستی یعنی زندگیت خوب هست ...........

به خداوندی خدا روزی هزار بار سرم رو به آسمون می گیرم و ازش می پرسم چرا منو مستحق این همه خوشبختی دونستی ؟

البته این رو هم بدون که من تغییرات خیلی زیادی در خودم بوجود آوردم . اگر قرار بود من همون آدمی باشم که بودم با همون بد قلقی ها و کج خلقی ها و لجبازی ها هرگز دو روز هم آقای خواستگار منو تحمل نمی کرد ! به این موضوع ایمان دارم . من عزمم رو جزم کردم که اشتباهاتم رو تکرار نکنم از گذشته ام تجربه هاش رو در بیارم . واقعا آدم جدیدی شدم ! به واقع برای داشتن زندگی خوب روی خودم کار کردم .

حالا تو بگو چرا این سوال رو پرسیدی ؟

ماریا یکشنبه 18 مرداد 1394 ساعت 10:18

دلاک جون خوردن میوه ها و به خصوص اونایی که توی سیستم کالری به عنوان غذای ازاد شناخته میشن خیلی برای سلامتی موثره. مثل هویج که کالری سوزه یا گوجه که سرشار از ویتامین ث هست. با خودت هر روز داشته باش و بین کارات حتما یه دونه هویج و دو تا سه تا دونه گوجه بخور که موثره. اگه طعمش رو دوست داشته باشی کدو هم کالری سوزه و خیار هم که معمولا همه دوست دارن. یعنی از گروه صیفی جات یک ساعت قبل از غذات بخور.

به جز کدو بقیه اش خیلی پیشنهادات خوبی برای من بود مرسی .

بهسا یکشنبه 18 مرداد 1394 ساعت 08:47

من وقتهایی که سرم خلوت باشه و دور و برم هم خلوت باشه لاک پاک میکنم و لاک جدید میزنم. زیر ابرو و سبیل برمیدارم. که اینها رو خودت گفتی
میتونی کتاب داشته باشی و توی این وقتای کوچولو بخونی
میتونی قرار بذاری روزانه سه تا کلمه جدید انگلیسی یاد بگیری (این رو خودم دارم اجرا میکنم یکی دو روزه)

خواهشا به من بگو سیبیل رو چه جوری میشه تو شرکت برداشت ؟؟؟

آشتی یکشنبه 18 مرداد 1394 ساعت 08:19

سلام گل من.
یعنی اگه این ریزه کاریهای به خود رسیدن نباشه که من یکی خیلی وقت پیش از دست رفته بودم.
مثلا من تو این فصل تقریبا هر روز دو تا لیمو میارم میذارم تو کشوم. هی اب میریزم تو لیوان، هی چند قطره لیمو توش می چلونم! از طعم آب خوشم میاد هی میخورم، کلیه ام هم بیشتر کار میکنه و پوست هم بهتر میشه.
من همیشه تو کشوی اداره، یه شیشه خوشگل پر از خرما خشک و یه شیشه دیگه پر از کشمش یا مویز دارم.
ساعت ده یا یازده یکی دو تا میوه میخورم.
یادم باشه موقع خروج از شرکت حتما ضدآفتاب میزنم. خلاصه در طول روز به بهانه های مختلف قربون صدقه خودم میرم.
اگه بتونم اون وسط مسط ها دم آبدارچی رو می بینم یه دمنوشی هم میزنم تو رگ.

باوشه با لب و لوچه ی آویزون لیمو رو به جیره غذایی اضافه می کنم
قربون صدقه ات تو حلقم

مهسا شنبه 17 مرداد 1394 ساعت 17:36

والله برنامه ای مد نظرم نیست ولی از راه دور صورت این دوست پر انگیزه و با پشتکار خودم رو می بوسم و براشبهترینا را ارزومندم .تو می تونی و موفق می شی.

مهسای مهربوووووووووووووووووووووووووون من

پیراشکی عشق شنبه 17 مرداد 1394 ساعت 16:32

عاشششقتم با این همه انرژی مثبت. عرضم به حضورم تنها چیزی که به ذهن من رسید بردن خوراکیهای مفید برای تغذیه در محل کاره. سبزیجات و میوه و سالادمیوه هایی که تو خونه حس و حال درست کردن و خوردنش رو نداری. گذاشتن یه بطری آب روی میزت برای آبرسانی بیشتر

توی خوردن میوه و سبزیجات تنبلی می کنم همواره

محبوبه شنبه 17 مرداد 1394 ساعت 14:06

خوردن مغزیجات..ماساژ صورت و کف دستها..تمدید کرم ضدافتاب..خوردن مولتی ویتامین ها..

مرسی عزیزم همیشه سالم و سرحال و شاد باشی

پرنده ی گولو شنبه 17 مرداد 1394 ساعت 11:50

سلام سلام
مبارکه عزیزم
رسیدن به برنامه ها و هدف های جدید همه و همه مبارکه
کتاب بخون
کتابهای کاغذی
خیال پردازی کن
سکوت کن و به صدای اطراف گوش بده
این سه تا لذت بخش ترین تفریح های انفرادی من هستن
روی ترد میل هم mp3 گوش بده
موسیقی عالیه
به وسیقی باشگاه اکتفا نکن
موفق باشی

الهی من قرررررررررررررررررربونت مهربون تو شرکت ما کتاب و روزنامه قدغنه !!! فکر کن هر جنگولک بازی ای مجازه دربیاری اما کتاب نه !

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.