حموم ِ زنونه

شعبه ی جدید حموم ِ زنونه

حموم ِ زنونه

شعبه ی جدید حموم ِ زنونه

پیشنهاد

کی موافقه یه موج فرهنگی راه بیندازیم ؟

خواننده های واقعا کتابخوان موافقید دورهمی های با محور کتاب - روانشناسی - خودشناسی - تیاتر- تبادل نظر راه بیندازیم ؟


نظرات و پیشنهادات خودتون رو ( حتا مخالفت خودتون رو با دلیل ) برام بنویسید 

نظرات 32 + ارسال نظر
خاله ریزه چهارشنبه 26 آبان 1395 ساعت 08:41 http://yaddashte-yek-zan.blogfa.com/

منم پایم..

الهه محمدی سه‌شنبه 11 آبان 1395 ساعت 09:20

سلام
من با کتابخوانی در محوریت روانشناسی و بهبود فردی بسیار موافقم
در یک مجموعه وبینار هم که روش هایی برای بهبود عملکرد کتابخوانی ارائه می کرد شرکت کردم و امیدوارم بتونم در خصوص اون ها با دوستان صحبت کنم

چقدر عالی و مفید حتما

دن دن دوشنبه 10 آبان 1395 ساعت 22:26

سلام دلاک جان، حالت چطوره؟ پیشنهادت فوق العاده است، من کتاب سلوک دولت آبادی و می خونم در حال حاظر، اما در زمینه روان شناسی سی دی های تعلیم و تربیت دکتر هولاکویی و گوش میکنم که به نظرم خیلی کمک کننده است برای کسایی که بچه دارند یا تصمیم به بچه دار شدن دارند....

آره عزیزم من هم تا یه جاهایی گوش دادم واقعا مفید بوده . زنده باشی که برای بهبود زندگیت تلاش می کنی آفرین به تو

گیس طلا دوشنبه 10 آبان 1395 ساعت 20:40

لیلا شبهای مهتابی یکشنبه 9 آبان 1395 ساعت 18:29 http://www.yalda4000.blogfa.com

معرفی کتاب

نام کتاب: عشق و زندگی
نویسنده: دکتر دین ارنیش
مترجم: ابوالقاسم پوزش
انتشارات دانشگاه فردوسی- شماره 383

دکتر "Dean Ornish" متخصص قلب در امریکا، کتابی نوشته اند به نام
"Love & Surviva "
که به فارسی تحت عنوان "عشق و زندگی" ترجمه شده است. ایشان به عنوان یک طبیب پژوهش های مربوط به کیفیت و کمیٌت ارتباط بین فردی و تاثیر آن بر سلامت جسمی را بررسی و جمع آوری کرده است.

در این کتاب به حجم زیادی از پژوهش های علمی برخورد می کنید که نشان می دهند ما انسان ها همان طور که برای سالم بودن به غذای خوب نیاز داریم ، به هوای خوب نیاز داریم و به آب آشامیدنی پاک نیاز داریم ، به ارتباطات سالم هم احتیاج داریم. یعنی نه تنها اگر ارتباطات رضایت بخش در زندگی نداشته باشیم از نظر روانی، هیجانی و احساسی حال بدی داریم، بلکه از نظر جسمانی هم دچار مشکلات جسمانی و بیماری ها می شویم.

یکی از این تحقیقات این بود که قبل از دوره اپیدمی سرما خوردگی، به دو گروه داوطلب پرسشنامه هایی را می دهند؛ اول گروهی که کمتر از چهار ارتباط صمیمی در زندگی شان دارند ، و گروه دوم کسانی که بیش از چهار ارتباط در زندگی شان دارند. (یعنی کمیٌت ارتباط دوستانه را بررسی می کنند). بعد از مطالعه می بینند کسانی که بیش از چهار ارتباط صمیمانه در زندگی شان دارند یک چهارم گروه دیگر دچار بیماری سرما خوردگی می شوند. یعنی اگرچه بیماری سرما خوردگی یک بیماری کاملأ ویروسی است، اما ارتباط های صمیمانه ی ما می توانند در مقاومت ما نسبت به آن نقش داشته باشند.

مکانیزم این مقاومت به میزان ساخت ایمونوگلوبولین A مربوط است، ایمونوگلوبولین A پادتنی است در حلق و بینی ما که از عفونت های تنفسی ویروسی پیشگیری می کند .و میزان ساخت این ایمونوگلوبولین تحت تاثیر روابط بین فردی ما قرار دارد!

در تحقیق دیگری تعدادی زوج را برای اینکه کیفیت رابطه شان را بفهمند، تحت یک سری تست فرافکن قرار دادند (یک تست projective). یک نقاشی از دونفر که در پارک بودند را به این زوج ها نشان دادند و گفتند که شما یک داستان بسازید راجع به این که این دو نفر دارند به همدیگر چه می گویند. بر اساس حدس این که آن دو نفر دارند به همدیگر چه می گویند کیفیت رابطه ای که در آن هستند را ارزیابی کردند، زیرا فرض این بود که آنها رابطه شان را در داستانی که ساختند project می کنند. بر این اساس افراد را به دو دسته تقسیم می کردند؛ گروهی که روابط شان با یارشان رضایت بخش است و گروه دیگر کسانی که رابطه شان رضایت بخش نیست. آن هایی که روابط غیر رضایت بخش داشتند شش برابر بیشتر دچار بیماری ویروسی در زمان اپیدمی شده بودند.

بنابراین چه کیفیت رابطه (رضایت بخش بودن و یا نبودن آن) و چه کمیٌت رابطه (یعنی تعداد روابط صمیمانه ای که ما با دیگران داریم) در ابتلاء ما به بیماری ویروسی نقش بازی می کند.

در این کتاب به تحقیق دیگری اشاره شده، به این ترتیب که به دو گروه داوطلب فیلم نشان می دهند. یک گروه فیلمی را نگاه می کنند که مربوط به روابط بین فردی نیست و یک سری از داوطلب ها فیلمی را نگاه می کنند که راجع به فعالیت های انسان دوستانه ی مادر ترزاست، یعنی راجع به عواطف انسانی، محبت و بخشندگی در یک رابطه بین فردی. از هر دو گروه قبل از تماشای فیلم و بعد از تماشای فیلم نمونه ی بزاق دهانشان را برای اندازه گیری ایمونوگلوبولین A گرفتند ، گروهی که فیلم خنثی را نگاه کرده بودند طبیعتأ تفاوتی هم در ایمونوگلوبولین بزاق شان قبل و بعد از فیلم مشاهده نشد در حالی که گروهی که فیلم محبت و بخشندگی های مادر ترزا را نگاه گرده بودند ایمونوگلوبولین بزاق شان چند برابر شده بود .

یعنی حتی تماشای فیلم محبت آمیز می تواند بعضی از ما آدم ها را در مقابل بعضی بیماری ها به صورت طبیعی واکسینه کند.

تعداد بسیار زیادی از این نوع پژوهش در این کتاب آمده که نشان می دهد ما انسان ها حیواناتی کاملأ اجتماعی هستیم. به این معنا که سلامت جسمانی ما هم اساسأ در انزوا و تنهایی قابل تأمین نیست. بنابراین جدا از جنبه های روانپزشکی قضیه، ما حتی اگر بخواهیم که از نظر جسمانی بدنی سالم داشته باشیم به روابط مبتنی بر صداقت ، اعتماد و محبت نیاز داریم.

#دکترمحمدرضاسرگلزایی_روانپزشک
@drsargolzaei

سپاس بیکران

تینا حقیقت یکشنبه 9 آبان 1395 ساعت 17:03

من موافقم

ممنون از موافقتت

اوین یکشنبه 9 آبان 1395 ساعت 14:18

من موافق موافقممممم

مریم یکشنبه 9 آبان 1395 ساعت 08:21

سلام. عزیزم بله من موافقم خیلی هم خوب

مرسی

شهره یکشنبه 9 آبان 1395 ساعت 00:43

سلام. ازاونجا که قبلا بهم گفتید یه خودازار درزمینه کارخونه وسواس بودی میشه یه پست بزاری و بگی چجوری اصلاح کردی این اخلاقو.ممنون

شهره جان حرفهای زیادی در این خصوص دارم میشه دوباره یادم بیندازی ؟ حتما

لاله شنبه 8 آبان 1395 ساعت 20:51

قربونت برم به شخصه زندگی قشنگت رو در ایسنتا هم میبینم .اما فکر کنم این یه مبحث سنگینه که وقت گذاشتن دایم میخواد . اگه مارو دو هفته به حال خودمون بزاری دچار افت تحصیلی میشیم .

اختیار دارین همه تون استادین من ازتون خیلی درس گرفتم

سلام عزیزم خیعلی خوبه....منم ارشد روانشناسی دارم و تا حدودی در این زمینه کتاب خوندم.....و میخوام دکترا هم شرکت کنم.از تجربیات شما هم دوس دارم استفاده کنم....

چه عالی پس یه خانم دکتر هم تو جمع داریم که کمکمون کنه

آتوسا شنبه 8 آبان 1395 ساعت 18:13

من موافقم
چه کار باید کنیم؟

تو جلسه بحث می کنیم واقعا خودم هم خط مشی مشخصی برای این کار ندارم

مرجان شنبه 8 آبان 1395 ساعت 13:49

سلام
من کتاب زیاد می خونم. همه چی هم می خونم بیشتر رمان
با تبادل افکار و انظار و حتی کتاب خیلی موافقم

آفرین به تو مرجان جان پس حتما می بینیمت

[ بدون نام ] جمعه 7 آبان 1395 ساعت 20:51

من موافقم. چون تو طلایه دارشی من موافقم.

محبت داری

خواننده خاموش جمعه 7 آبان 1395 ساعت 20:26

سلام
منم با کتاب خونی موافقم

ممنون

عاطفه پنج‌شنبه 6 آبان 1395 ساعت 09:07

عالیه

سپاس

پریسا پنج‌شنبه 6 آبان 1395 ساعت 01:36

سلام دلاک جان ،من موافقم .فقط اینکه سوال من اینکه باید کتابخون باشیم کلا یا حتما تو این سه رشته که گفتین کتابخون حرفه ای باشیم ?

نه کتابخون حرفه ای یعنی چی ؟ همین که علاقمند به پیشرفت و بهبود کیفیت زندگیت باشی کافیه

زهرا مهتاب گون چهارشنبه 5 آبان 1395 ساعت 17:37

سلام دلاک عزیز خوبه بنظرم اگر کتاب های خوب معرفی بشه در زمینه روانشناسی

ایشالا حتما این کار رو می کنیم

نرگس چهارشنبه 5 آبان 1395 ساعت 16:15 http://azargan.blogsky.com

سلام عزیزم من که موافقم

می دونم نرگس نازم تو با همه ی کارهای قشنگ موافقی

فایزه گرگان چهارشنبه 5 آبان 1395 ساعت 13:44

سلام عزیز من تواینستا به اسم فامیلیم هستم که ایمیلم به همین اسمه. من موافقم چون خودم عاشق خواندن کتاب هستم ودر نقدهای کتاب موسسات فرهنگی شرکت می کنم

آفرین که اینقدر فعالی من متوجه نشدم آیدی اینستا تون چیه ؟

شهره چهارشنبه 5 آبان 1395 ساعت 13:40

مجازی یا حضوری؟ من کلا عاشق بحثای روانشناسی و اجتماعی ام

حضوری دیگه

سحر چهارشنبه 5 آبان 1395 ساعت 11:45

سلام. من با کتابخوانی موافقم و خیلی هم عالی میشه. میتونیم حتی کتاب پیشنهاد بدیم و فایل های پی دی افش رو هم بذاریم که دوستان در هزینه هم صرفه جویی کنن. البته خوب بهتر هست که اصل کتاب خریداری بشه.

در این مورد هم نظرسنجی می کنیم اگر دوستان موافق بودن چرا که نه ؟

marzieh چهارشنبه 5 آبان 1395 ساعت 10:52

man movafegham
albate nazar nemitonam bedam chon eteleatam kheili kame
vali movafegham chon ina mozoate morede alagham hast va intori ba ketabaye khob to in zamine ashena misham, va mitonam bekhnameshon(age ebookeshon bashe) va inke naghd o nazarate baghie ro ham mitonam bekhonam.
Passss, Movafegham koliiiiiiiiii :D

ایشالا که به نتیجه خوبی برسیم مرضیه جان

الهام ب چهارشنبه 5 آبان 1395 ساعت 08:27

من متوجه نشدم. ینی چیکار می خوایم بکنیم؟

دورهم باشیم در مورد کتابهای مورد علاقه مون صحبت کنیم

هورامانی چهارشنبه 5 آبان 1395 ساعت 03:45 http://hdokht.blogfa.com

اون قسمت تاترش برای من چشمک میزنه.منم موافقت خودمو اعلام می کنم منتها نمی دونم مدل این موج چه طوریه اگه بتونم همراه می شم با این اندک وقت آزادی که دارم

آفرین خوشحال میشیم

نرگس سه‌شنبه 4 آبان 1395 ساعت 22:56

سلام گلم ..من موافقمممم

ممنون

زینب سه‌شنبه 4 آبان 1395 ساعت 19:48

عالیه دلاک عزیز، پیشنهادت عالیه

مرسی

الهام سه‌شنبه 4 آبان 1395 ساعت 17:40

من به شدددددت موافقم...

ممنون

زهرا سه‌شنبه 4 آبان 1395 ساعت 16:45

سلام
عالیه موافقم

مرسی

پری سه‌شنبه 4 آبان 1395 ساعت 15:14 http://mavatorobche.persianblog.ir

سلام عزیزم.عالیه.خصوصا کتابای روانشناسی و معرفی فیلم.

آهان اون فیلم که گفتی خیلی خوب بود من به این مقوله ناآشنام

رها سه‌شنبه 4 آبان 1395 ساعت 15:09

میتونیم دور هم جمع بشیم برای دفعه اول و هر کس توی هر زمینه ای که میدونه بهتره لیدر بشه و البته با همفکری بقیه بحث کتابخوانی و روانشناسی و حتی ورزش رو پیش ببریم

بله خیلی هم عالی

رها سه‌شنبه 4 آبان 1395 ساعت 15:08

سلام
من شدیدا با این موضوع موافقم و همیشه از ایده باشگاه کتابخوانی خوشم میومده

پس بزن بریم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.