حموم ِ زنونه

شعبه ی جدید حموم ِ زنونه

حموم ِ زنونه

شعبه ی جدید حموم ِ زنونه

دفتر یادداشت چهارخونه

از روز تولدم یه دفترچه گذاشتم تو کیفم که بالای هر صفحه تاریخ زدم و هر صفحه  به چهار قسمت تقسیم شده :

1- فکر منفی 

2- گفتار نیک

3- احترام به خود - خودخواهی سالم

4- رو به جلو 


هر روز باید برگه مربوط به اون روز تکمیل بشه :

1- 

اگر فکر منفی کردم موضوعی که در موردش فکر منفی کردم و اینکه چه تایمی ذهنم درگیر اون فکر منفی بوده رو خیلی خلاصه و تیتروار می نویسم . اگر روزی فکر منفی نکردم برای خودم دو تا ستاره دنباله دار جلوی شماره یک میذارم . 

2- 

با خودم قرار گذاشتم که قشنگ صحبت کنم ، وقتی با کسی صحبت می کنم حتا با آبدارچی شرکت ( چون متاسفانه عادت داشتم در حالیکه سرم تو مانیتوره یا توی زونکنه باهاش حرف می زدم ) تو چشمهای طرف نگاه کنم  ، اگر ممکن بود دستش رو بگیرم یا بازوش رو نوازش کنم یا فقط دستم رو بذارم پشتش ، نهایت سعیم رو بکنم که در پاسخ به نحوی بهش کِرِدیت بدم . 

در این مورد هم بطور روزانه چه موفق بوده باشم چه ناموفق می نویسم .

3- 

مسواک و نخ دندون بمدت یک ربع هر شب

کرم ها و داروهای پوستم 

ماسک های طبیعی بستگی به حال و حوصله و موقعیتم ماسک چای سبز ( آخر لیوان چای سبزی که می خورم دو قلپ می مونه پنبه رو تو چای سبز می زنم و می زنم به صورتم ) ، توت فرنگی ، عسل و آبلیمو ، ماسک روغن زیتون به موهام ، پوست خیاری که باهاش سالاد درست کردم و ...

لوسیون مالی بعد از حمام 

اگر مدل موهام رو عوض کرده باشم ( اگر حوصله اش باشه یه روز خرگوشی می بندم ، یه روز می بافم ، یه روز پیچ میدم ، یه روز بینگول بینگول موس میزنم )

اگر موردی پیش بیاد که کار حال دل خوب کنی انجام بدم 

و یا از اون روزهایی باشه که کلا دلم نمی خواد هییییییییییییییییییچ کاری برای خودم انجام بدم باز هم یادداشت میشه

اگر یه روز لباس اتوکشیده پوشیدم برای خودم یه ستاره دنباله دار می کشم ، اگر یه روز با کفش واکس خورده از خونه اومدم بیرون برای خودم یه ستاره دنباله دار می کشم  ، اگر لاک ناخنم رو مرتب کردم ، ناخنم رو سوهان کشیدم حتما یادداشت کردم . 

4- 

زبان ( زبان خوندن من در حد 5 تا لغت در طول روز یا سه تا جمله زیر دوش انگلیسی صحبت کردن یا گذری در حال بالا و پایین کردن کانال ها 5 دقیقه  انگلیسی گوش دادنه ) 

مطالعه  رمان یا کتابهای تاریخی که دوست دارم

مطالعه کتابها یا مطالب روانشناسی یا گوش دادن به فایل های روانشناسی 

کلاس نقاشی یا تمرین نقاشی

این موارد حتا در حد 5 دقیقه در روز ولی باید هر روز همه اش انجام بشه به جز روزهایی که تا آخر شب مهمونی هستیم یا بیرونیم . 


نوشتن این نکات به این معنی نیست که من خیلی آدم مرتب و منظم و شسته رفته ای هستم اگر چه که دوست دارم واقعا باشم اما خیلی وقتها میشه که 5 برگ  از دفترچه سفید میمونه و دوباره از نو شروع می کنم . اما می خوام ناخودآگاهم بدونه که بر من واجب و تکلیفه که حواسم به جزییات زندگیم باشه . مکلفم که هر روز رشد کنم ، دریچه های ذهنم رو به روی مطالب روز دنیا باز نگه دارم ، از ظاهرم ، از جسمم ، از روانم ، از آرامشم مراقبت کنم . 


نظرات 9 + ارسال نظر

سلام
چقدر کار عالی کردی شما
نظم دادن به هر چیز با ی دفترچه کوچیک جیبی شروع میشه
متاسفانه من اهل نوشتن برنامه هام و کار هام نیستم
ولی خودم رو عادت دادم تو وبلاگم بنویسم

در برنامه ها موفق باشی بانو

من از اولش هم معتاد نوشتن بودم در هر حالی یه کاغذ کنار دستم بود و موضوعات مهم رو می نوشتم

زهرا مهتاب گون شنبه 27 خرداد 1396 ساعت 12:07

سلام عزیزم... آفرین فوق العاده است ... خیلی خوبه که همینطور ادامه بدین ... راستی این شبها دعاگوتم.

الهی من قربونت برم مهربون من امید بزرگی به دعاهات دارم

مریم شنبه 27 خرداد 1396 ساعت 10:08

سلام / برنامه بجا و خوبی هست از خودت چه خبر از نی نی نی و دیکه................

ممنونم عزیزم من خوبم

یمرضیه جمعه 26 خرداد 1396 ساعت 17:38 http://because-ramshm.blogfa.com/

سلام
وای اینا که انجام میدید جقدر عاااااااااالی هستن افرین
عین دفتر برنامه ریزی قلم جی که دوره کنکور داشتیم بود تازه اونجا ما بخودمون صفر هم می دادیم و این باعث میشد روز بعد بیشتر تلاش کنیم و حتی اخر هفته این ستاره ها و صفر رو بشماریم و برنامه مسرانه تری برای هفته جدید بریزیم..... منم تصمیم برا این کارها کرفتم و از عید شروع کردم اما با این نظم جلو نرفتم .... ممنون که یادم دادید:)

دفتر برنامه ریزی قلم چی

رها پنج‌شنبه 25 خرداد 1396 ساعت 01:08

سلام. فکر کنم حدودا بیشتر از یه ساله که همراهتم البته خاموش... ازت خیلی چیزها یاد گرفتم، تو ایسنتاگرام هم دنبالت میکنم ولی خب به هرحال وبلاگ کیف دیگه ای داره.... خواستم تشکر کنم که بازم وبلاگ رو اپ کردی

مرسی که همراه وفادار منی رها جان شاد باشی

سارا چهارشنبه 24 خرداد 1396 ساعت 22:37

چقدرررر این نظم خوب و قابل تقدیرِ. مادر تمام موفقیت ها و آرامش در زندگی همین نظم شخصیِ. واقعا آفرین

ممنونم

sahar چهارشنبه 24 خرداد 1396 ساعت 21:23

چه قدر شما خووبیییییییییییییییییییییییییییی خانم
دوستت دارم
مرسی که آپ کردین
:قلب

من هم دوستت دارم سحر ماه من

سمیرا چهارشنبه 24 خرداد 1396 ساعت 11:44

سلام دلاک عزیز
چقدر عالی می نویسی
تازه دارم آرشیوتو میخونم.حرفات واقعا به دلم میشینه.لطف میکنی زود به زود بنویسی.آدرس اینستا رو هم میذاری اگه ممکنه.سپاسگزارم

Dalak.hamoomzanooneh@
مرسی از محبتت

می سا چهارشنبه 24 خرداد 1396 ساعت 10:13

خدا رو شکر که برگشتین. بهترین؟
سلام

الهی شکر مرسی از احوالپرسیت بله خیلی بهترم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.